🔥 Nabídka vyprší 🔥
TRÉNINK ZDARMA: Jak z nuly na milion Kč za 3 měsíce díky sociálním sítím?

Jak snížit četnost zobrazení reklam na Facebooku?

Ještě než se pustím k jednotlivým bodům, je dobré si připomenout, co četnost vlastně je 🙂

Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?

Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!

Četnost/frekvence je „průměrný počet, kolikrát každý uživatel viděl vaši reklamu„, tak zní definice přímo od Facebooku. Počítá se jednoduše – vezmete hodnotu „počet zobrazení reklamy“ a vydělíte metrikou „dosah“.

Znáte to. Strávíte hodiny hledáním správné cílové skupiny, připravíte si kreativu a prodejní texty šité na míru. Vítězoslavně spustíte reklamy a ony běží, fungují, lidé vesele klikají, ale…

Po nějaké době se začne zvedat četnost zobrazení jednotlivých reklam. Neustále roste a nepřímo s tím i CPC a únava uživatelů. Co s tím? Facebook zatím neumožňuje nastavit pevnou frekvenci zobrazení reklam, jako Google v Adwords, ale navádí inzerenty – aspoň něco 🙂

3 možnosti, jak snížit četnost zobrazení reklam na Facebooku:

1. Rozšiřte cílovou skupinu a vylučujte

Pokud jste nastavili velmi specifický okruh uživatelů a máte slušný rozpočet, agresivní strategii, biddujete až se z vás kouří, můžete za pár dní nebo týdnů zasáhnout převážnou část svého publika více než jednou. Zkuste svojí cílovku rozšířit o další zájmy (v případě broad kampaní) nebo o další kritéria – DPA, natáhnout WCA remarketingová publika, zvětšit LookaLike publika o pár procent atd. Ruku v ruce s rozšiřováním publika musí jít i vylučování – zákaznické seznamy, lidé, co splnili nějaký event, provedli konverzi nebo na webu už nebyli nějakou dobu, lidé, kteří už reagovali na vaši událost atd.

2. Nevyhrávejte každou aukci

Upravte si bidding u svých reklamních sestav. Pokud biddujete 8 Kč a četnost letí nahoru, zkuste si pohrát s CPC a snížit ho o několik desítek procent nebo ho dát až na co nejnižší úroveň. Jasně, nemělo by to jít na úkor výkonu kampaně. Vždy je lepší mít vyšší frekvenci s konverzemi, návštěvností nebo engagementem, než žádným výkonem. Kapitolou samo o sobě je skóre relevantnosti 🙂

3. Nezobrazujte reklamu celý den

Tohle vidíte u damejidlo.cz pořád. Sedíte v kanclu a najednou vám kručí v žaludku. Mrknete na FB, když se šéf nedívá a buch, 10:00, a už tam lítá reklama damejidlo. Jakmile jsou 2 hodiny odpoledne, zase to vypnou – teda to nevím, ale tipuju 🙂 a je veřejné tajemství, že to takhle nastavují. Zkuste to u vašich klientů také 🙂

A možná jde externím nástrojem frekvenci natvrdo nastavit nebo znáte další postupy, které se vám osvědčily. Budu rád když se podělíte v komentáři nebo mi napíšete na FB nebo na Twitteru. 🙂

Chcete pomoci se sociálními sítěmi? Kontaktujte nás!

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.