🔥 Nabídka vyprší 🔥
TRÉNINK ZDARMA: Jak z nuly na milion Kč za 3 měsíce díky sociálním sítím?

Novinky v prostředí Google Tag Manageru

Ti, kteří s nástrojem Tag Manager od Google pracují alespoň jednou za 14 dní, si již jistě povšimli změn v uživatelském prostředí (resp. v UI). Změn však bylo víc, a to ne jenom těch kosmetických.

Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?

Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!

Jaké jsou novinky v GTM?

  1. Přibyl tzv. workspace – pracovní prostor. V jeden moment tak můžete pracovat na různých pracovních prostorech v rámci jednoho kontejneru, kdy si každý workspace s sebou nese seznam změn a úprav, které v daném pracovním prostoru provádíte. V jednom workspace tak můžete např. řešit implementaci GA a ve druhém Facebook pixel a tyto dva pracovní prostory můžete publikovat téměř nezávisle na sobě.
    • Jakmile se stane, že pracujete na workspace, který již není aktuální, objeví se pobídka k aktualizaci:
      Výzva k aktualizaci workspace v Google Tag Manageru
      Výzva k aktualizaci workspace v GTM
      • Tímto mohou vznikat konflikty mezi různými verzemi. Konflikty se však dají řešit poměrně snadno – dostanete jejich výpis a u každého konfliktu (mezi jedním a druhým pracovním prostorem) se rozhodnete, kterou verzi chcete zachovat:

        Byl nalezen konflikt - workspaces GTM
        Byl nalezen konflikt – workspaces GTM
    • Aktuálně můžou být vytvořeny 3 pracovní prostory:

      3 pracovní prostory v Google Tag Manageru
      3 workspaces v GTM
    • Jakmile workspace publikujete, vymaže se a úpravy z tohoto publikovaného workspace se převedou do nové verze původního workspace (Default Workspace).
  2. Upravilo se uživatelské prostředí:
      • Pohyb mezi jednotlivými okny nastavení (např. po kliknutí na značku v Menu -> Značky) nyní probíhá pomocí vysunovacích oken. Čím hlouběji se v GTM jde, tím více oken se zprava doleva vysune. Zároveň se přesunulo tlačítko na uložení a další možnosti na pravou horní stranu aktivního okna:

        Změna uživatelského prostředí v GTM
        Modře – původní okno (kliknutí = krok zpět). Zeleně – přesun ovládacích prvků.
      • Proměnné mají ikonky a možnost vyhledávání:

        Nové ikonky u názvů proměnných a jejich popis
        Nové ikonky u názvů proměnných a jejich popis
      • Automatické proměnné se již nezapínají přes klasické „barevné boxíky“, ale opět přes nové vysunovací okno:

        Nový vzhled integrovaných proměnných v GTM
        Nový vzhled integrovaných proměnných v GTM
      • Po publikaci kontejneru se GTM automaticky ptá na název verze a její popisek. Vůči Google povinnost tato pole vyplňovat nemáte, vůči sobě (a přehlednému prostředí) ano 🙂

        Jednoduchá možnost přidání názvu a popisu verze kontejneru
        Jednoduchá možnost přidání názvu a popisu verze kontejneru
      • Rozložení úvodní stránky kontejneru (dashboard) bylo pozměněno.
  3. Přidána značka Twitter Universal Website Tag – tato změna proběhla v pátek, a není ještě ani zapsána v changelogu GTM. Značka bude sloužit pro jednodušší implementaci Twitter sledovacího kódu, který bude posílat data zpět Twitteru:

    Nová Twitter značka v GTM
    Nová Twitter značka v GTM

Shrnutí

Tyto změny nepřinesly žádné velké novinky – oproti tomu jsme svědky několika menších úprav, které nám – webovým analytikům – usnadní práci. Nám na Iniziu se změny líbí.

Zdroj:

Revamped User Interface In Google Tag Manager

Workspaces – Tag Manager Help

Chcete pomoci s Google Tag Managerem a webovou analytikou? Kontaktujte nás!

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.